Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 30 september 2021

Siri 2.0

Jag har stickat en till Siri, detta var en del av årets tema: Nystart. Jag hade funderingar på om jag skulle höja den i nacken eller inte men valde att i så fall att göra förkortade varv på resåren baktill. Min förra Siri är okej men hade velat ha lite mindre vidd i halsen. Jag gillar att ha en scoopneck på koftor och tröjor. MEN! Det behövdes inte. Nacken blev jättebra så jag kunde bara sticka på. 

Jag har stickat den i Sidar Harrap Tweed i färgen Shelley, är osäker om det gick åt 7.5 eller 8.5 nystan. Knapparna och bandet har jag hittat hemma. De kompletterar varandra väldigt fint med garnet. Den kommer att bli en favorit. =) 

Jag lär sticka den igen någon gång, jag gillar enkelheten i den. =) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar