Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 23 december 2020

Rusty Tuku

 Nu är den klar! Jag började den 14:e januari och den blev klar den 13:e november. Jag fastnade vid slitsen men efter att ha skrivit ner texten själv så fattade jag det. Jag hittade även ett fel i mönstret! Det saknades en siffra i mönstret så att man inte visste vilken storlek som saknades. 😃 Det är uppdaterat nu. 

Jag stickade med stickor 3.5 och jag ska väga den vid tillfälle då mängden inte stämmer med Ravelry. Har dessutom gjort av mig med garnet som blev över. Stickat den i Permin Emma.

Är väldigt nöjd med hur den blev och speciellt färgmässigt, kan vara bra att ha något lugnare färgmässigt i garderoben. Den kliar lite men jag kan ha den över en klänning eller annat. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar