Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 15 september 2020

Wonder woman wrap

När jag såg den här gratis sjalen så kändes det som ett måste att ha! Jag gillade Wonder Woman-filmen och jag älskade verkligen trailern! Jag använde mig av mitt favoritmärke när det gäller garn, Malabrigo och använde sockgarnet i färgerna Ravelry Red och Ochre. 

Det gick bra i början men när jag kom till slutet så tappade jag bort mig i mönstret och den hamnade på time-out. Tanken var att den skulle bli klar under förra året som en del av Make Nine men så blev det aldrig. När jag satt vak i somrsa så kom den fram igen och nu är den äntligen klar! Jag har delvis haft turen på min sida då filmen skulle haft premiär i somras men nu är uppskjuten till julhelgen så nu får den vänta! Om jag hade hittat rätt garn och varit snabbare på att sticka så hade jag kunnat sticka den här tröjan... Det är ju stickor 6.0 så det hade ju kunnat gå... Hmmm....

Här är mönstret till Wonder Woman Wrap.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar