Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 14 september 2020

I am a leaf on the wind, watch how I soar

Jag fick en idé en dag! Jag har varit med på en ny beställning för Firefly-tyg och kände mig nu redo för att klippa i tyget jag har. Plötsligt såg jag en December dress från George + Ginger framför mig. Känner att detta mönstret funkar så mycket bättre i bamboo lycra än i cotton lycra. I och med att en av karaktärerna heter Bible så fotograferade jag mig med en bibel. 

Ändringarna jag gjorde var att:

- förlängde framtill

- Minskade bredden på urringen

Det är det jag minns iaf. Och den blev jättefin! Klänningen studsar så fint i bamboo och känns lättare på axlarna! Jag är glad över att ha knäckt December dress och hittat en användning för bamboo-tyger! Nu ska jag bara göra någon med kortare ärmar. =) 

Vad tycker ni?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar