Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 24 oktober 2017

Sparkling

Ett av mina första större projekt var denna tröjan från Kreativ stickning nr 6/2014. Kanske inte det bästa beslutet men jag ville verkligen sticka den och jag lärde mig massor! Bland annat att stickmarkörer är din vän! Din bästa vän.
Jag använde cirka 11 nystan av Järbo garns Nya Fuga, vill minnas att den kallas pippigul. Och det gick åt cirka 12 nystan av Järbo garns Glittra. Jag började in juni 2015 och var klar i september 2016, den blev fotograferad i mellandagarna 2016 och nu blir den bloggad!!!
Jag älskar den och är väldigt nöjd, hade säkert använt annat garn om jag hade gjort den nu men jag ångrat inget. Gjorde en massa fel och den blev för vid i halsen, vilket jag löste genom att virka fasta maskor två eller tre varv.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar