Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 28 oktober 2012

Broderi

När jag började inom Äldrevården så hittade jag en till kärlek: broderi. Tittade på när en äldre dam broderade och ville lära mig själv. Just vid det tillfället hittade jag en lapp till Lilla Broderiklubben med ett broderi som föll mig i smaken. Med blå bakgrund och motivet var tomtar i stallet med häst och föl. Och sedan fortsatte det. Dock broderar jag enbart i perioder. Favoritmotiv är med hästar och domherrar i juletid ihop med tomtar, därefter hus, dukar med inslag av rosa, sedan resten på ett ungefär. 
Just nu är jag inne i en ny broderarperiod. När det är jul/vinter så broderar jag sommarmotiv och på sommaren vintermotiv. Det av två skäl: 1) Det blir för inpå att göra motiv som är just den årstiden man är i just då och 2) man slipper pressen att bli klar  "i tid". 
Just nu. =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar