Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 22 april 2012

Rita, klipp, klipp

Började idag rita av mönsterdelar, klippa ut mönsterdelar samt klippa ut tyget. Dock gjorde jag ett rookie-misstag. Klippte ut framstycket dubbelt. Vilket jag inte behöver. =P Men ifall jag gör jag fel så har jag ett till. ^^
I Burda så har de två olika versioner av klänningen. Den ena med fyra olika färger och den andra med en färg. Jag gick medelvägen med två olika tyger så troligtvis gick det fel där då Burda brukar visa hur man ska lägga ut tyget. Men men, tyget räckte.
Och nu ligger det vita fodret till överdelen och väntar på att bli utklippt. Ska klippa ut svart foder till underdelen.
Det som bekymrar mig mest är att symaskinen har börjat låta illa. Frågan är om det behövs oljas eller servas. =S
Få se om jag kan hitta instruktionsboken och smörja lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar