Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 25 juli 2020

Just nu

För tillfället ser läget för mina make nine såhär:

- Waning lace: Den är färdig och behöver blockas till lite. Sedan fotografering!

- Rusty Tuku: Ligger på jobbet och stickas på när tiden finns, nu behöver jag ta med en annan sticka så att jag kan prova den.

- Craigleith jacket: Den ska få knappband, blockas på vissa delar och knappar, så nästan klar. Därefter fotografering på den med. 

- Firenze: Är klar med mönsterstickningen på oket, nu väntar förkortade varv och ett par varv slätstickning  innan det är dags att dela ärmar från kropp. 

- Arthington: Är en ny stickning som kommer att mindfucka mig totalt då det är mycket nytt konstruktionsmässigt. Man börjar med kabelstickningen innan det blir icords och sedan upp, sedan ner och sedan ärmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar