Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 10 december 2019

Matchy. matchy

Som jag skrev om sambons shorts så köpte jag tyget till mig själv i första hand. Jag sydde en Moneta utan ärmar för att ha på mig i Hong Kong i oktober där det var cirka 28-30 grader varmt på dagen. Dock var det kallt inomhus då det är fint med AC i Hong Kong, jag frös när jag var inomhus.

Jag och sambon hade på oss kläderna samma dag när vi var iväg och åkte linbana till en stor Buddha. Våra vänner hittade enkelt oss bland turisterna medan vi tappade bort dem mest hela tiden. Turisterna brukade titta på en av oss och när de såg den andre så stannade upp och kollade så att de såg rätt. Skämtade om på Facebook att nästa resa så har hela resesällskapet samma kläder på sig...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar