Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 4 oktober 2016

Vem behöver mittengängor egentligen?

Natten till måndag fick jag för att jag skulle nysta en härva för att kunna börja sticka den här mössan men när jag försökte sätta upp min garnvinda så var den helt osamarbetsvillig och ville inte sitta still på min stol.
Frågade om hjälp på Online stickcafé och fick förslaget att smörja med stearin. Den ville fortfarande inte röra på sig och jag gav upp. När sambon kom hem efter jobbet på måndagen så bad jag honom om hjälp. Han tog i med hjälp av verktyg och garnvindan sprack! Trodde att detta var slutet. Pillade på den och såg att gängorna i mitten hade klättrat uppåt. Så skruven var kal i mitten, inga gängor. Testade att sätta den på stolen och nu funkade den ännu bättre! Inte lika stel och jobbig som innan! Undrar varför. Lär nog aldrig få svar på den frågan. Få se hur länge den håller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar