Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 16 oktober 2016

Fransk poncho

Här börjat sticka på en poncho, jag kallar den en fransk poncho för att garnet är ifrån Frankrike. Garnets märke heter Plassard och garnet heter Planète och är ett blandgarn med 72% akryl, 18% ull och 10% polyamid. 
Jag har lagt upp 100 maskor och stickar rätstickning. Ska sy ihop den sen och då få en poncho. Jag använder stickor 5 och färgen är svartvitt, det är kärlek direkt. Jag tänker använda bägge bollarna till ponchon. Ska sticka den ungefär 100 cm lång. Det blir nog bra till slut.
Jag rekommenderar garnet iaf. Vad jag har märkt än så länge är att när de sätter ihop garnet så börjar de vid samma färg, inga plötsliga färgbyten som det ofta är. Bara det gör det värt priset för garnet.
Garnet är köpt på Garnparadiset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar