Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 6 november 2015

Galaxy

Nu har jag stickat en mössa och ett pannband, Tyskan var vänlig och ställde upp som modell. Garnet är Svarta Fårets Galaxy i neongrönt (färgnummer 5) och neonrosa (färgnummer 4).

På mössan la jag upp 48 maskor och stickade med 2x2 resår fem varv och sedan stickade jag 35 varv innan jag minskade som jag gjorde enligt TARDIS-mössan.
Tofsen är köpt.

På pannbandet la jag upp 44 maskor och stickade enligt Cutie Patootie. mönstret på Ravelry. Dock gjorde jag två varv extra. Dekorerat med två hjärtknappar jag hade hemma.

 Detta är sambons mössa fotad med blixt.

Fotad utan blixt. 

Mitt pannband fotad utan blixt 

Pannbandet fotad med blixt.

Vad tycks?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar