Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 3 juni 2014

Stickning och broderi

Som jag har nämnt innan så ska jag lära mig sticka. Förra onsdagen så var jag på stickcafé med Anna där vi träffade människor från Online stickcafé. Jag hade ju köpt ett par stickor och lite restgarn från Röda korset samt fem nystan babyblått garn från PMU. Vi fick lite tips om två garnaffärer vi inte visste fanns. Den ena var Ullolull som jag trodde var en klädesaffär med inriktning på ull. Tänk då fel man kan ha! Där köpte jag iaf garnerna som är på första bilden. Den rosa härvan blev jag helsåld på! Hade tom kunnat köpa den om jag inte skulle lära mig sticka. Precis mina färger! Den ska bli en mössa är det tänkt. Får bli ett senare projekt när jag kan lite mer. =) Det andra ska bli två sjalar. Passade på när de hade 35% rea på alla ullgarner.
På Ullolull handlade vi i fredags och på lördagen träffade jag spontant på Anna när jag var på Stortorget. Visade henne marknadsståndet som jag precis varit vid som bara sålde garner. De står visst där varje lördag förmiddag. Vad man lär sig. Där köpte jag iaf de röda nystanen.
Då jag ska iväg på Dreamhack nästa vecka och jag vill inte hänga upp mig på stickningen ifall jag fastnar så gick jag till Iduna och köpte på mig till tre broderiprojekt. Får passa på innan jag blir arbetslös igen och får mindre inkomst. Dock fattas det cirka tre färger och en aida-väv med rätt antal rutor till ena projektet men det är ingen fara. Nu har jag lite projekt som jag ser fram emot!
Imorgon är det dags för Online stickcafé igen. Det ska bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar