Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 8 juni 2014

Bah!

Idag kom jag så långt på min röda sjal att det är dags för avmaskning och då jag inte vet hur man gör och jag vågar inte göra det själv utan väntar på nästa gång jag kan vara med på Karlskronas stickcafé. Så idag började jag på en likadan sjal fast med annat garn. Och det har bara bråkat för mig. =/ Garnet trasslade sig så pass mycket att jag fick klippa i det och göra knyta ihop det igen. ='(
Få se hur det blir när jag har kommit en längre bit på det, när det har blivit mer tyngd på det. *suck*
Men jag är väldigt sugen på att sticka annat men jag kan inte läsa mönstret ännu så jag vet inte om jag vågar. Jag vill sticka min mössa i det fina garnet jag köpte. Jag vill sticka en Pyttipanna och en Pop spots men jag måste bara tålmodig.
På måndag åker jag till Dreamhack i nio dagar, vilket ska bli skönt. Jag kommer att ha med mig en Musse-pocket ( Musses mysterier, älskade den pocketen som barn), lite broderier och min stickning. Samt sex olika brädspel. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar