Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 19 januari 2013

En värmande stjärna

I näst senaste Burda Style såg jag en blus som det kallar det. De ville ha valkad loden men gissade på att fleece funkade lika bra och det gjorde det. Hade lite bredare band runt om än Burda. Dock räckte det inte till nederkanten så jag köpte ett enfärgat blått band istället. Burda hade inte det men jag ville inte att det skulle rulla sig. Både jag och sambon gillade det. Något Burda inte heller hade var infodring, vilket jag gjorde för att det inte ska dra sig och bli sladdrigt. Hålla den på plats liksom. 
Något jag önskar är att jag hade förlängt enligt min första tanke. Just nu känns den lite kort. Få se vad lilla mor tycker för det är hon som ska få den. Hon vet att jag syr något men inte vad. 
Om ni undrar varför det sitter ett tygmärke i nacken så är det för att hålla ner infodringen. =) 

Fram

Sida

Bak

Insida

Blixtlås

Tygmärke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar