Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 1 maj 2021

Date Dress #4

När jag köpte detta tyget så var det med åtanke att sy en Date Dress i det, sedan har jag bara inte vågat. Jag hade stora problem med att hitta ett bra tilläggstyg till detta men köpte ett brunt enfärgat tyg på måfå. Jag sydde denna klänningen sent på natten och det är då man får dåliga idéer... Eller bra. Jag fick inte till det mönstrade tyget på andra sidan av framstycket och fick då idén att göra en ärm enfärgad och den andra mönstrad och det enda framstycket enfärgat och det andra mönstrad. Jag tycker att det blev jättebra och annorlunda på ett bra sätt. 

Jag klippte även ut en provärm och provade på mig själv då jag vet att jag har tjocka ärmar, jag rätade ut sömmen och sedan delade jag ärmen på mitten och la ut den 1.5 cm längst ner till intet på ärmkullen. Jag är väldigt glad över att jag gjorde så. 

Tyget är som vanligt inköpt på EM Broderi och Tyger. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar