Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 10 mars 2021

Uppläggningar, riva upp och garn

Jag har på sistone lagt upp TRE projekt. Först ut var en Siri i Sirdars Harrap Tweed i en rosa färg. Tänkte först göra den i lila men drogs till det rosa. 


Sedan la jag upp en till Aden i garnet från Woollymamayarns januariklubb Fabulous Fauna med inspirationen från Regnbågslorikit. Jag hade kommit till tredje rundan med ökningar när jag insåg att jag glömt byta sticka efter kragen så jag fick dra upp. Nu väntar jag på fler stickor då resten är upptagna eller i fel längd. Det är inte ofta jag lägger upp samma modell men nu gör det för andra gången i år.



Jag har tittat på The Age of Brass and Steam Kerchief i flera år men tänkt att den är för enkel men ändå drogs jag dit. I våras innan påsken köpte jag två nystan av Malabrigos Worsted i färgen Tuareg på affären På Skrå i Borås i syfte till att användas det mönstret. Nu är den upplagd i förebyggande syfte att stickas på när jag inte har något "enkelt" projekt att tillgå på arbetet eller på möten. 


Jag fick i måndags hem garnet från februarikluben från Woollymamayarns och jag hade hållit mig från att kolla på spoliers. Jag har nu sniffat igenom Ravelry och hittat detta mönsret som jag ska sticka den i. Mönsret heter Keystone från Ela Torrente och jag har stickat Yellow Brick Road av henne sedan innan och det är en av mina favoritkoftor. 
Ser fram emot marsklubben!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar