Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 8 november 2020

NIKKO Top till mamma

Min mamma är vädigt förtjust i polokragar och köper väldigt ofta de plaggen. Så när jag såg NIKKO TOP från True Bias så visste jag att jag behövde köpa den. I dagarna började mamma pratade om att hon ville ha något varmt till vintern, gärna upp mot halsen. Så jag skrev ut mönstrena hos Expose print tillsammans med några andra mönster och i dag sydde jag upp ett test till mamma medan hon hjälpte mig att skala potatis. Hon är väldigt nöjd med den och hade den på sig resten av dagen. Hon vill ha den förlängd med någon centimeter. Jag syyde upp storlek 14 till henne. 

Tyget är köpt hos EM Broderi och Tyger och jag har en bit sedan innan som jag vet att mamma gillade men som jag ville behålla själv. Tyget gick väldigt bra ihop med mönstret tycker jag. 

Länk till mönstret.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar