Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 23 augusti 2020

T-shirts till sambon

 I april la jag en förhandsbeställning på tyger som hade teamat Studio Ghibli. En av panelerna som jag köpte var tänkt till min sambo. I dag sydde jag upp en T-shirt till honom i det och en T-shirt som legat på vänt. Jag utgick från mönstret Julian som kommer från Jenny Hellströms andra bok. Jag har gjort två T-shirt till honom innan i det. Den första hittar ni här och den andra hittar ni här. 

Tygerna med Studio Ghibli är från KNITorious fabrick och björnen är från Calletex. =)

T-shirten med björnen på fick jag göra lite ändringar på då den panelen var så kort. Troligtvis tänkt till ett barn. Jag drog fram axelsömmen till till ett bra ställe så att det blev lite raglan över det. Sambon är väldigt nöjd med sina nya T-shirts och det är kul då han är kräsen!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar