Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 16 juni 2020

Firenze

Känner att mina tre pågående projekt börjar närmar sig slutet så nu startar jag nästa del i årets make nine. Jag har insett för länge sedan att jag inte kommer bli klar med årets make nine och funderar på hur jag ska göra nästa år. Funderar på att välja ut kanske fyra projekt som ligger högt på listan. Dock skulle jag vilja hitta mönster gjorda av icke-vita mönsterskapare och backa dem. 

Nu har jag lagt upp Firenze i Kampes två-trådiga garn i deras färg 247. Det är en rysk designer och jag gillar det enkla oket. Jag älskar flerfärgsstickade plagg men jag dras till plagg stickade i en färg med diagrammönster, om ni förstår vad jag menar. Firenze är en sådan.

Länk till mönster: Firenze av Irina Anikeeva


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar