Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 26 september 2015

Ryggsäck och necessär

Innan jag åkte till Uppsala och Kyrkomötet så sydde jag klart min ryggsäck och modifierade ett necessär-mönster. 
Jag ändrade storleken på necessären så att jag skulle kunna ha strumpstickor i den. Tyget har jag fått i ett hemligt byte. Dragkedjan hade jag i mina gömmor. Den blev helt okej.




Ryggsäcken däremot, den är gjord för barn tror jag. Det är barn på bilderna iaf. Den funkar hyfsat men jag ska bredda den 3 cm samt göra den vidare med 2 cm, förlänga axelskydden, göra en fick på baksidan, fodra med dubbelt tyg och vaddera bakstycket, ev även botten. De ville att man skulle fodra den men jag skippade det. Jag vill hellre sy den med dubbelt tyg. Tyget är köpt på IKEAs fyndlager, dragkedjorna är från mina gömmor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar