Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 13 mars 2015

Frustration på hög nivå

Min frustration är stor. Jag har börjat på tröjan från Kreativ stickning 6/14 flera gånger men fått repa upp om och om och om och om och om och om och om igen. Jag har inte stickat efter diagram innan. Jag har ju gjort mössorna men det har inte känts på samma sätt. Efter att ha fått hjälp av Eva-Lotta på Online Stickcafé och en instruktionsvideo från Drops så vet jag nu vad jag har gjort för fel. Så imorgon (senare idag) så kommer jag att börja om igen. Denna gången blir det förhoppningsvis rätt. Man börjar ju tröttna efter tag... 
Jag har flera projekt igång just nu eller som kommer att komma igång. Det är den här tröjan, Tant Koftas Kofta, Lumberjackan till far och Peggy Sue. När jag har gjort klart dessa eller de är nästintill klara så kan jag köpa garn igen till de projekt som jag har valt då. Och alla projekten har åtminstone en ny grej för mig att lära mig. 

Min Trellolista

Tröjan som skall stickas. Förhoppningsvis. 

Så här såg det ut innan jag fick hjälp.

Nu har jag fått provlappen rätt och gör ett nytt försök senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar