Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 11 augusti 2014

Pernillas enkla T-shirt

Försökte hänga med i utmaningen från Handarbeta med Pernillas Kreativa. Första utmaningen var en enkel T-shirt. Det var första gången jag körde med tvillingnål och det blev inte helt hundra. Lite för tajt om överarmen och lite för kort samt väldigt för urringad. Mycket tror jag beror på tyget som inte var det bästa. Men nu vet jag vad som behöver ändras till nästa. =) 


2 kommentarer:

  1. Ser ju super fin ut (: Men hoppas nästa blir bättre så den sitter bra o urringningen blir som du vill ha den!
    Och tvillingnål kan till att trilskas ibland, kan funka bättre om man prövar med en tunnare nål eller så att nålen är speciellt för t.ex. strechtyg (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att tyget trilskades mycket med. Visade sig att det har en förkärlek till att klistra sig mot andra tyger. =P

      Radera