Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 17 september 2012

Karusell

Jag har många projekt i mitt huvud. Så många att jag inte ens vet vilka de är. Det är projekt med rätt tyg till rätt mönster, rätt tyg till rätt idé men utan mönster, rätt mönster till inget tyg än osv.
Just nu hade jag velat vara med på Gerties sew-along men har inte råd att skicka efter mönstret. =/
Och jag vill börja sy i trikå men känner att min hushållsmaskin inte är rätt för det. Och inte har jag råd med en overlock heller. *suck och stön*
Och inför nästnästa helg måste jag har fixat två ovvar och två studentvästar, så min egensömnad får stå i skymundan lite.
Av någon anledning känner jag pressad att trolla fram vackra grejer och i det privata mår jag inte alls bra. Förra veckan var ett stort aber rätt igenom. Men jag är oerhört glad att jag har min sambo. Han är underbar. Han pussar mig, kramar mig och berättar hur fin jag är hela tiden. Vad vore jag utan honom?
Jag behöver en nytändning. Allra bästa vore om jag fann ett jobb. Så att man får ett värde.
Jag kanske borde ge mig en utmaning. Att fixa personliga grunder. Liv, kjol och byxor så att jag kan göra egna mönster.
Jag saknar min gamla lärare Uno väldigt mycket. Jag hade behövt honom nu. Han hade sparkat igång mig.
Oh well. Få se vart allt leder. Hoppas ni överser mitt lilla känslomässiga utbrott. Behövde få ur mig lite grann.

2 kommentarer:

  1. Men du, du har ju värde oavsett om du har jobb eller inte. Se nu till att göra saker du mår bra av och strunta i annat. ;)

    SvaraRadera
  2. Jo men jag räknar mitt värde i om jag har jobb eller ej. Är uppväxt och det så jag känner mig trygg.
    Men jag blev vald till ersättare i Tekniska Nämnden här och det gjorde mig mer glad. Än mer att de gillade min presentation. I was a hoot!
    Så nu känns allt lite roligare. Jag brukar behöva dippa för att komma upp igen. =)

    SvaraRadera