Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 6 mars 2021

Soho Sweater

Jag såg denna tröjan på Instagram och föll för ärmarna. Jag såg framför mig vilket mönster som jag skulle använda men jag gjorde ett trst först i ett liknande tyg. Gjorde den längre, la ut den och rättade ut den. Men sedan dog det lite då jag försökte hitta rätt mudd till nästa tröja, om mudden jag hade passade testtröjan och så vidare. 

Och jag kände inte riktigt för testtyget men till slut sydde jag klart och kände meh! Mest över det faktum att jag inte gillade den på mig, tyget var fint men inte min grej. Skickade en bild till mamma och hon gillade den! Så hon fick den. Och hon gillar den jättemycket, tycker att den kändes varm och hade på sig den hela dagen. Jag sydde en till i fintyget från EM Broderi och Tyg, jag kortade ner den lite vilket kändes ovanligt för mig! 

Nu är jag nöjd med min galna Musse Pigg tröja och ser fram emot att ha den på mig!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar