Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 5 januari 2021

Jukkasjärvi

Jag köpte ett garnpaket från Stoorstålka dels för att de är fina och jag vill stötta ett samiskt företag. Första vanten är klar, bara fästa trådar och lite blockning kvar. Vanten blev lite för lång men det blir de alltid.

När jag kollade Instagram så var det många som pratade om många trådar att fästa. Jag har inte många trådar att fästa då jag lät de tre trådarna följa med upp tlls jag inte behövde dem mer och då klippte jag av trådarna. Jag snurrade trådarna när jag stickat en bit så att de inte var för lösa där inne.

Jag valde även att sticka den andra vanten först, det vill säga den tummen som inte är utmärkt på mönstret för att inte råka göra samma vante för samma hand två gånger...

Nu ska jag försöka sticka den andra vanten...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar