Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 11 april 2020

Love cowl

När min älskade knasboll till sambo fyllde år så fick han en halskrage (cowl) som jag stickat i ett garn som jag köpte på Sy- och hantverksfestivalen i Malmö för tre (fyra) år sedan? Köpte det med en baktanke att sticka en ny sjal till sambon men hittade inte rätt mönster. Hittade lite olika mönster för halskrage men det jag gillade, gillade inte sambon och tvärtom. Men nu bestämde jag mig för gratismönstret Staggered Eyelet Cowl och bara körde. Trodde helt säkert at sambon kände igen garnet och inte alls gick på mina "kan du testa denna och se vad du tycker"-tricks. Men det gjorde han!! Han trodde att när jag sa att det var en halskrage att det var en krage till en tröja.
Min tanke var att han skulle kunna ha den när han cyklar till jobbet. Dock jobbar han hemma just nu på grund av COVID-19.
Minns inte vad garnet heter eller vem som gjorde den, stod inte på lappen. Bara att det var 75% merinoull och 25% silke. Mjukt som bara den! Kan göra en till som är lite kortare.
Han gillar den i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar