Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 2 oktober 2019

Bianca, kungahus och ananas

Den 29:e augusti så var jag och tittade på min favorit dragqueen, Bianca del Rio. Jag hade köpt biljett för meet and great så till detta tillfälle sydde jag en klänning. Det är en Doris från Ottobre som jag sytt två versioner av, den här och denna. Tyget är från Kamilla Svanlund. Biancas svar när jag sa att jag hade sytt den för henne så svarade hon ”I love anything pineapple”. I går så hade jag på mig klänningen under kyrkomötets öppnande i Uppsala Domkyrka. Jag satt två bänkrader bakom kungen och kronprinsessan vilket gjorde att under nattvarden så tittade de på mig när jag hade tagit emot nattvarden och såg min klänning! Jag neg, log och vinkade till dem. Nu kan jag dö lycklig!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar