Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 2 juli 2019

Yellow Brick Road

Make nine är något jag planerar noggrant, Yellow Brick Road är den första som blev klar för i år. Det är inte ofta som jag köper samma garn som i mönstret men när det är Malabrigo, hur kan jag motstå? Jag köpte sju nystan av Malabrigo Rios i färgen Sunset. Jag har 1,5 nystan kvar det vll säga 150 gram kvar, vilket gör att til koftan gick det åt 550 gram.

Jag har ändrat ringningen då jag tyckte att den var lite för vidd så jag gick i ner storlek och jobbade mig upp under åtta varv för att få den närmare halsen. Så nöjd! Ökade efter resåren, fyra maskor på varje rät varv. Så [ökningsvarv, avigt varv] upprepa totalt fyra gånger. Jag gjorde den så lång som jag ville ha den, ärmarna stickades overkligt långa för jag känner att varje gång jag är nöjd med ärmlängden så blir de för korta när jag använder plagget.
Band och knappar är köpta på Garnparadiset.

Mönster: Yellow Brick Road
Stickor: 4.5 & 5.0
Garn: Malabrigo Rios Sunset











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar