Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 3 maj 2019

Tittar in

Jag fastnar allt som oftast i vad jag ska skriva på bloggen och vad ni vill läsa om. Bara om hantverket eller om livet i allmänhet också? I vilket fall så stickar jag på. Betula, Hitofude och Catdigan vilar just och jag stickar mest på min Lövgrund som är ett Sandnes mönster och på Firefly. Dock är jag sur på Firefly, det är ett dåligt skrivet mönster och det hjälpte inte att få hjälp av mönsterskaparen. Så nu ligger den arga skåpet en stund.

I helgen ska jag iväg och tar med mig Lövgrund och Hitofude. Lövgrund är huvudstickningen och Hitofude är mer ifall jag tröttnar. Har stickat kroppen på Lövgrund och stickar nu ärmarna.


Vi har bott i lägenheten sedan november 2016 och det är först nu vi har köpt balkongmöbler vi gillar. Vi ville ha en hörnsoffa med finns inga med rätt mått, balkongen är lite för smal. Vi hittade dessa på Karlskrona Möbler och gjorde oss lyckliga. Vi är ju oftast själva så det funkar, de är sjukt sköna att sitta i och man kan ta en tupplur i dem.


Min fine mansvalp och balkongmöblerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar