Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 7 mars 2019

Pop of color

Det sista jag gjorde klart 2018 var en bomullströja att ha på mig på svala sommarkvällar. Jag köpte garnet för länge sedan och det tog ett tag att hitta rätt mönster. Garnet heter FibraNatura Bamboo Jazz. Till slut hittade jag Aden av Ankestrick och föll hårt. Det gick åt nästan tolv nystan, en i stickgruppen fick det hela och hon ska få det som är kvar av sista nystanet. Hon har nämligen det garnet hemma också.
Jag stickade med stickor 3.5 och 3.0 där det skulle vara mindre storlek. Jag gjorde den längre än mönstret (som vanligt) och är nöjd med hur den blev. Gillar det vita snöret och de rosa stopparna, funkar fint mot garnet. Allt är köpt hos Garnparadiset.








                             Känner av min inre Alyssa Edwards.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar