Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 28 juli 2018

Sommarjacka Napoleon

Jag har sytt en jacka! Till vår- och sommarsäsongen.
Jag valde att inte fodra den av två anledningar. 
1) Var orolig att den skulle bli för liten. Var länge sedan jag pysslade med knappar.
2) Det är en burk vår- och sommarjacka.
Så jag valde att overlocka alla delarna i rött, samma som alla stickningarna. Det gjorde att det blev en fin insida! 
Jag fick ändra en del och även göra ett hittepå insnitt då det är svårt att prova in sig själv i nacke och rygg. Jag ser att det får bli något vim framtill på nästa jacka också. Jag gjorde egna fickor, det blev motverka så att det får plats mer grejor i! 
Jag gillade den militära känslan av den. Lekte lite Napoleon i den med mina miner. 
Tyget är från IKEA och jag var rädd att det skulle kännas lite städrock men sambon tycker att den ser proper ut. Jag köpte knappar och tråd hos Tyg- och Garnparadiset. 
Modellen är från ONION 1047 som jag också köpte på Tyg- och Garnparadiset.
Jag är mycket nöjd med den!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar