Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 16 februari 2018

OS-stickning

Jag är med och stickar i stickarnas OS. Min första gång och min pepp var så stor att den höll på att förstöra för mig. Jag tänkte inte på att Permins Ellen inte var lika rolig som ett 100 % ullgarn men nu när jag har kommit en bit så är jag nöjdare. Det hjälper att sambon är positiv och tycker att den blir fin.
Mönstret är Kate Davies Cockatoo Brae som jag blev kär i när jag såg den första gången. Jag stickade fem cm extra resåren för jag vill alltid ha koftor lite längre.
Jag har börjat fundera på hur jag ska göra med oket. Hurvrida jag ska gå upp en kvartsstorlek eller ej. Bäst blir troligtvis att dra en livlina och testa.
Stickar du i OS?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar