Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 6 januari 2018

Sticksug och förhoppningar 2018

Jag funderar på vad jag kommer att sticka i år. Och vill sticka.

- Jag vill gärna sticka klart Körsbärsblom, det som stoppar mig är rädslan att flerfärgsstickningen inte blir bra. Jag måste öva innan jag ger mig på FYRA färger SAMTIDIGT!
- Jag vill gärna sticka klart pappas Lumberjacka
- Även sticka klart sambons snoppsockar även om jag börjar fundera på om min stickfasthet har ändrats och om jag behöver riva upp och börja om. 
- Jag måste våga att börja på sambons Riddari, att sticka nedifrån i kofta istället för tröja. 
- Jag vill också göra Katie Davies owls som jag har garn till men det här med att sticka nedifrån skrämmer mig. Även hennes Cockatoo Brae ligger på listan som jag också har garn till. 
- Jag har haft garnet länge till Ringberg men inte vågat ännu.
- Salal ligger på listan och även där har jag garn hemma.
- Pollinator vill jag hitta garn till, helst i guld och svart.
- Woman of Wonder och Wonder Woman sjalarna vill jag göra.
- Julgran är ett måste att ha klar till jul! 
- Zweig är jag sugen på, likaså Loppakoftan ligger och slumrar i bakgrunden tillsammans med Palmetto
-Påfågelkoftan har funnits på listan lääääänge. Vågar jag sticka med pärlor?

Så vad väntar jag på? Delvis väntar jag på lust men mest mod att våga misslyckas med flerfärgsstickningen. Mycket som jag vill sticka kräver det...
Garnet finns, likaså mönsterna vilket innebär att allt hänger på mig.
Wish me luck!

Detaljbild från mammas julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar