Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

onsdag 2 november 2016

När tankarna är på annat håll

Stickar lite här och där på Siri och Shapely boyfriend. Och idag när jag höll på med slätstickningen på Siri så upptäckte jag att jag hade vänt på maskorna i ca 6-7 cm på ena sidan. Det är väl så det blir när man har tråkigt slätstickningen. Men varje varv är ju ett ett varv närmare slutet.
Jag löste iaf det hela att sätta på en propp på en strumpsticka så att inte maskorna åker av, sedan satte jag av de maskorna som var rätt på den. Satte en propp på en stickan som fast på kabeln och släppte en maska i taget och fixade till som jag sen satte över till strumpstickan. Det funkade väldigt bra och gjorde att jag hade kontroll. Så nu är fint igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar