Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 22 september 2016

Bäbispaket

Jag har stickat en åkpåse, en hjälmmössa och en kofta till en kompis som var beräknad till början av september. Åkpåsen är stickad i Svarta fårets Socky och koftan samt hjälmmössan är stickade i Svart fårets Baby Merino.
Till åkpåsen trodde jag att det skulle gå åt tio nystan men det gick bara åt sex nystan! XD Till koftan gick det åt sju nystan och till mössan gick det åt cirka ett halvt nystan. 
Åkpåsen och hjälmmössan är något som jag har funderat på att sticka, jag är ju inte så förtjust i barngrejer men dessa har tilltalat mig. Och någon gång måste man ju sticka en babykofta. Jag gjorde storlekarna till en sex månader gammal baby, så att det funkar i vinter.
Min kompis blev glad och jag ska få bild när tiden kommer. =)
Allt förutom knapparna och bandet är köpt hos Garnparadiset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar