Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

lördag 26 mars 2016

Dalarna

Minns ni höstklänningen jag sydde september 2012? Den är min favorit och nu har jag fixat till lite på mönstret. Gjort bakstycket bredare, försökt bredda ärmen och gjort ärmhålet djupare. 
Sydde klänningen av ett IKEA-tyg som heter Tigeröga. Så fort jag såg det så visste jag att jag ville sy denna klänningen. 
Och den sitter så bra! Började nästan gråta när jag tog den på mig. Tyget är lite i tjockaste laget men jag älskar den!
Fodrat överdel och ärmar i svart bomullsfoder och kjoldelen i vanligt foder så att den inte halkar upp sig i tightsen. Även fickorna är i bomullsfoder. 
Vad tycker ni?

Bilderna har Anna Månsson tagit i Wämöparken. Tack så mycket!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar