Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

fredag 12 februari 2016

Natalies rosa skimmertröja

Nu är den klar. Natalies shimmertröja. Gjord i rosa bomullsviskos från Drops. Gjorde den som sagt 57 cm lång istället för 34 cm så att den varar längre. Ärmarna skickade jag ca 12 cm långa. Jag gjorde inte så många varv på oket som jag borde men minskade så många varv som jag skulle. Hoppas att hon för igenom huvudet, jag fick inte det men jag är ju över 30 och inte 9-10 år.
Jag hoppas verkligen att den passar. Tror att den har landat i Bangsaphan, Thailand. Få se när jag får svar och förhoppningsvis någon bra bild.
Det har gått åt ca åtta nystan av färgen 08. Det har bråkat lite men jag tror på ca åtta.
Sydde på en ros så är man ser vad som är fram, mindre fel där. 
Mönstret är från Kreativ Stickning Nr 6 från 2014 modell 214.
Vad tycks?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar