Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

torsdag 9 juli 2015

Östergötlands ullspinneri

Efter tips från Online Stickcafé så åkte jag idag till Östergötlands ullspinneri. Jag hade kollat på hemsidan och vilka garner de har. Jag hade tänkt att köpa Visjö-garnerna fuchsia och vitgrå. Men när jag var där så föll jag för Ultrablå och valde att köpa den blå och den rosa. De gifter sig bra ihop. 
Jag hade tittat på deras Ombré-färger och gillade den rosa och när jag såg den irl så föll jag hårt. Tog genast en svart härva och kände mig så lycklig! 
Nu ska jag sticka vantar! 
Fuchsian och den ultrablåa ska jag sticka mönstret Kamilla mittens av JennyPenny
Och av ombréen och den svarta så tänker jag mig Lillies of the Valley av Made by Chippzan.

Garnerna! <3

Kamilla mittens

Lillies of the Valley



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar