Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

måndag 5 januari 2015

Thailand

Köpt det här tyget på Ohlssons och jag älskar det! Tycker att det passar perfekt till en solsemester. Utgick från mitt favoritmönster vars överdel jag har fixat till framtida projekt. Klänningarna jag har gjort innan kan man se här, här och här
Kjolen är tygets fulla bredd ihop rynkat. Ser lite gravid ut men tyget är en underbart skönt viskos som kommer att kännas skönt när det blir varmt. Fodrat med vit bomullsbatist för att inte bli för tungt. Klänningen är lite längre fram då det saknades lite tyg men det kan ju vara bra att inte snubbla. ^^ Men mönsterpassning är jättebra i sidan,man ser knappt sömmen och den är nästintill perfekt i ryggen. Vid bysten missade jag lite men jag får försöka överleva. 

Fram

Sida

Vart är sidsömmen?!

Bak

Dessutom: Grattis på födelsedagen till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar