Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

söndag 27 oktober 2013

Nobel 2013

Och vad är det jag syr balklänning till? Jo, i år har jag fått äran att vara fanbärare på Nobelfesten 2013. Jag är sååå lycklig! Har alltid drömt om att få vara där i min egen prinsessklänning och nu slår min dröm in!
Egentligen borde jag göra min klänning från eget mönster men då måste jag ha en idé osv. Men mönstret jag hittade,  Simplicity 2442, passar utmärkt in i kraven på hur klänningen ska se ut.
Den kommer att vara lavender i färgen och jag gör modell A.
Ikväll testade jag min toile och det är några ändringar men det är inga stora.

Vad är er dröm?

5 kommentarer:

  1. Den kommer bli jättefin dolly!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Då ska jag spana efter dig och din fina klänning sedan på TV:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag står sist vad jag förstår och filmar SVT fanborgen så filmas det bakifrån. Så då kan man se min rygg.

      Radera
  3. Vad fin!
    Gör du klänningar på beställning? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Tja, allt är ju relevant. Det blir ju inte butikspriser.

      Radera