Välkomna!

Min blogg om vad jag syr, stickar och lite ögonblick från livet.

tisdag 16 juli 2013

Olga

På en av Facebook-grupperna jag är med i handlar om sömnad till vuxna. Jag gick ur en av grupperna för de handlade bara om barn. Örk för min del. Men i den sygruppen jag är med i så är folket frälsta i Jenny Hellström Ruas bok "Sy! Från hood till skjortklänning" men jag är inte lika frälst. Kläderna känns för alldagliga av dem jag sett uppsydda. Jag tro mig vara lite utstickande i mitt klädessätt men det är inte säkert. Men jag har börjat fastna för en kjol i boken. Olga kallas den. Och nu tycker jag mig ha två olika tyger hemma som den hade passat i. Så frågan är: Låna boken och rita av samt kopiera av arbetsbeskrivning inför framtida kjolar eller köpa boken? Jag tror det blir enklast att låna boken och se efter själv för att därefter bestämma mig. 
Kanske blir jag frälst ändå? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar